اگر این 7 نشانه را دارید زمان تغییر شغل فرا رسیده است
۱۳۹۹/۱۲/۰۸ تاریخ انتشار

 1. از رفتن به محل کار هراس دارید

هراس از رفتن به محل کار با جمله از شنبه‌ها متنفر هستم، ارتباط نزدیکی دارد، حتا اگر عاشق شغل‌تان باشید، اما این حرف را به زبان بیاورید نشان می‌دهد که یک جای کار مشکل دارد. اگر یکشنبه‌ها در اضطراب هستند که چگونه وظایف‌تان را تا آخر هفته باید انجام دهید یا قبل از هرگونه تغییری احساس وحشت می‌کنید، نشان می‌دهد که باید به واکاوی این موضوع بپردازید که چه عاملی باعث بروز این مشکل شده و باید چه تغییری اعمال کنید تا احساس فوق برطرف شود. اگر مصصم شده‌اید که به دنبال شغل دیگری باشید، بهتر است هر هفته دو ساعت از وقت خود را صرف جست‌وجو برای شغل مناسب کنید. بهتر است این کار را در روزهای پایانی هفته انجام دهید و تنها روی جست‌وجو مطالعه درباره شغل‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید متمرکز شوید. در ادامه هر دو هفته یکبار برای یک شغل جدید درخواست ارسال کنید. در همان زمانی که مشغول کار هستید، رزومه خود را به‌روزرسانی کنید تا کارفرمای آینده بتواند با سهولت قابلیت‌های شما را درک کند.

2. به موفقیت دیگران رشک می‌ورزید

حسادت به موفقیت و جایگاه دیگران می‌تواند به شما نشان دهد که زمان تغییر شغل فرا رسیده است. برای بیشتر مردم، برخی از دوره‌های حرفه‌ای ناخوشایندتر از سایر است. بدون تردید افراد موفقی را مشاهده کرده‌اید که به راحتی کسب درآمد می‌کنند و در همان زمانی کاری را انجام می‌دهند که به آن فکر می‌کنند. در این زمان با خود می‌گویید که آن‌ها موهبت خاصی دارند، در حالی که من چنین شانسی پیدا نکرده‌اند. اگر چنین جمله‌ای را با خود می‌گویید به معنای آن است که به دنبال رضایت شغلی بیشتر هستید و بهتر است به فکر تغییر شغلی فعلی باشید. گاهی اوقات با نگاه کردن به موفقیت افراد دیگر انگیزه می‌گیریم تا خلاقیتی در کارهای خود به خرج دهیم، زیرا زمانی‌که مشاهده می‌کنیم فردی مشغول انجام کاری است که آن‌را دوست دارد تلاش می‌کنیم تا نکات ارزشمندی بیاموزیم. از افراد موفق اطراف خود سوال کنید که چگونه به مکانی رسیده‌اند که اکنون در آن قرار دارند و سعی کنید برخی از استراتژی‌هایی که بر مبنای آن موفق شده‌اند را در زندگی کاری خود به کار ببرید. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم در مورد افراد موفق پیرامون خود مطالعه کنید.

3. از ایده‌پردازی و قدرت تخیل خود دست برداشته‌اید

زمانی‌که به‌طور مداوم مشغول کار هستید، اهداف و آرزوهایی که دارید در درجه دوم قرار می‌گیرند.  اگر در شغل یا اهداف شغلی قبلی خود به آن‌چه که انتظار داشتید دست پیدا نکرده‌اید، بهتر است گذشته را مروری کنید تا ببنید آیا زمان تغییر شغل فرارسیده یاخیر. بهتر است یک یا دو ساعت از وقت خود را صرف ارزیابی وضعیت شغلی فعلی خود کنید که ببینید کجا قرار دارید و دقیقا از شغل خود چه انتظاری دارید. آیا اهدافی بوده‌اند که از رسیدن به آن‌ها بازمانده‌اید و نیازمند بازنگری دوباره هستند؟ گاهی اوقات این امکان فراهم است با کمی تغییر در شغل فعلی به آن چیزی برسید که به دنبال آن هستید.

4. هیچ‌گاه در معرض یک محک جدی قرار نگرفته‌اید

کاری که هیچ‌گونه چالش جدی در آن وجود نداشته باشد، انگیزه را از میان می‌برد و نشان می‌دهد که زمان تغییر شغل فرارسیده است. اگر زمان زیادی است که در شرکتی مشغول به کار هستید، اما به ناگاه با یکسری کارهای مشخص و تکراری روبرو شده‌اید شاید ایده بدی نباشد که به فکر تغییر شغل باشید. زمانی که در چره انجام کارهای مشخصی گرفتار شوید که نیازمند مهارت مشخصی هستید این فرصت را از دست می‌دهید که به فراتر از آن چیزی فکر کنید که استحقاق آن‌را دارید. خوب است در مورد کاری که مهارتی در آن دارید شناخته شوید، اما اگر این مهارت به عادتی تبدیل شود، دیگر خبری از پیشرفت نخواهد بود. اگر در کار خود چاشی ندارید با مدیرتان صحبت کنید تا ببینید امکان انجام پروژه‌های جدید با توجه به شرایط فعلی فراهم است یا این امکان فراهمس با تغییر عنوان شغلی در بخش دیگری از شرکت مشغول کار شوید. اگر این‌گونه نیست، شاید یک تغییر شغلی بتواند شما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

5. زندگی کاری متوازنی ندارید

آیا احساس می‌کنید هر دقیقه بیدار بودن را صرف کار کردن یا فکر کردن به کار می‌کنید؟ دیگر وقتی برای معاشرت با دوستان یا انجام کارهای دیگر ندارید؟ گاهی اوقات برقراری تعادل میان زندگی شخصی و حرفه‌ای مشکل است و به مهارت نیاز دارد. بنابراین مهم است در ارتباط با تکنیک‌هایی نظیر مدیریت زمان اطلاعاتی کسب کنید. این امکان فراهم است تا ترفندها‌یی را برای بهتر شدن یک هفته کاری خود انجام دهید. این امکان وجود دارد تا زمان مشخصی را برای انجام فعالیت‌های کاری اختصاص دهید و به‌طور مثال در زمان مشخصی تمامی فعالیت‌های تجاری را تمام کرده و به سراغ کارهای شخصی بروید؟ اگر امکان تنظیم وقت فراهم نیست و کار به‌طور تمام وقت شما را می‌گیرد شاید زمان آن رسید تا به فکر پیدا کردن شغل جدیدی باشید.

6. شغلتان دیگر جای پیشرفت ندارد

آیا احساس می‌کنید به انتهای موقعیت شغلی‌ خود رسیده‌اید و آینده رو به پیشرفتی مقابل خود نمی‌بینید؟ طبق تحقیقات یکی از نکاتی که به به افراد کمک می‌کند کار خود را با انرژی انجام دهند میل به پیشرفت است. اگر احساس می‌کنید شغلتان دیگر جایی برای ارتقا ندارد حتما به فکر تغییر موقعیت خود باشید.

7. احساس می‌کنید نظرات شما ارزشی ندارند یا به درستی از شما قدردانی نمی‌شود

آیا کاری که انجام می‌دهید دست کم گرفته شده یا اصلن به حساب نمی‌آیید. آیا دیگران پشت سر شما صحبت می‌کنند؟ موارد این چنینی باعث می‌شوند تا افراد احساس ناامیدی و دلسری کنند. اگر سخت کار می‌کنید و پایبند به کار هستید باید با شما خوب رفتار شود تا احساس کنید مجموعه برای شما ارزش قائل است، اگر این‌گونه نیست زمان تغییر شغل فرا رسیده است.

 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.5 - رای: 1)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg